familj

familj

onsdag 18 februari 2015

Vad vår familj nördar loss på...

Alla har sina nörderier, och i vår familj är de många...växlar naturligtvis med tiden men några är ganska bestående.
 Här kommer en snabb presentation av familjen MK´s nördintressen:

Jag

1)  Star Wars (barndomens första passion...ville vara Leia i guldbikinin)





2) 80-tals Animie (se tidigare inlägg)

3) T.S Eliot (jag är en sucker för The Wasteland, och O´l Possums Book of Practical Cats)

4) Nagellack (är finsmakare. Är först på plats i sminkaffären varje gång Opi lanserar en ny kollektion)

 5) X-files (gammal Shipper...det var så jag hittade Fanficen)


Maken

1) Star Wars  (japp, vi hade temat som utmarch när vi gifte oss)

2) Skeptisism (att han inte gillar psuedovetenskap är understatment of the year ;-)  )

3)  PS4  ( allehanda spel som jag har dålig koll på...)


A, 9 år

1) Minecraft

2) Youtube-videosar om Minecraft




L, 7 år

1)  Konståkning (ju mer bling-bling på klänningen, desto bättre)



2) Harry Potter (Hon cosplayade som Hermione på förra Sci-fi-mässan)

3) Smink-videosar på Youtube (funderar allvarligt på att sätta stopp för detta)


Lille E, 4 år

1) Blixten Mac Queen  (vi har ta mig -f-n Blixten i alla versioner som finns här hemma)

2) Unwrapping-videosar av leksaker  (ska återkomma till detta någon annan gång. Var ett helt okänt fenomen för mig innan E fastnade)

3) Mormor (E´s favorit. Han har nördat mormor sen han låg på Neonatal... ;-)



Vilka är era nörderier? Och era barns? Dela gärna med er, det vore kul :-)

2 kommentarer:

tvattlapp sa...

Vad roligt att du hittat in till mig. Jag ser att det även finns fler gemensamma intressen som minecraft och manga filmer :)

Wasteland sa...

Japp. Mycket Minecraft är det i huset nu :-)
Trevligt att träffas :-)