familj

familj

söndag 22 februari 2015

Lullaby Schampokaka - testar för första gången!

Har nu testat Schampokakan Lullaby som inhandlades i förrgår, och jag är både nöjd och besviken.
 Testade först på Lille E, eftersom expediten menade att just den sorten var den som var barnvänligast.
 Mild doft av lavendel, och otroligt smidig att använda. Bara att gnugga upp ett skum och tvätta håret med det. Enkelt, och 4-åringens hår blev mjukt och luktade gott efteråt.
 Så långt nöjd.



Sedan använde jag den i morse.
 Jag har inte jättekrångligt hår, men är runt 40-årsåldern och kvaliteten är väl inte som när jag var 20, om jag säger så ;-)
Och till mig funkade den inte alls. Visst, rent blev det, men strävt och torrt, och fick ha rejält med balsam i för att få ordning på det efteråt.

Så summan är; Nöjd med den till barnen, inte till mig själv. Kan dock tänka mig att använda den vid resor, då den är otroligt liten och praktisk

Någon som har andra erfarenheter? Har jag bara valt fel sort?



Inga kommentarer: