familj

familj

fredag 27 februari 2015

Minecraftkalas

A har börjat tjata om att få ha ett Minecraftlan-kalas igen. Han hade ett i höstas när han fyllde nio. Alla killarna i klassen bjöds och kom med sina datorer. Sedan kopplade maken upp dem, och killarna kunde spela ihop online.
Det hela var mycket lyckat, alla åt, drack och spelade långt in på kvällen. Vi hade gjort Mincraft-snacks, Minecraft-dricka, och Minecraft-tårta...inte särskilt komplicerat, och mycket trevligt.



Men just nu har jag inte riktigt ork till att fixa ett känner jag...plus att grabben inte fyller år.
"Men jag kan ha ett litet, mamma, bara för tre stycken?"
 Kanske. Fast utan mat och dryck.

Eller om jag tar några sådana här innan kanske det går ;-)



Har ni haft LAN hemma för era små-geeks? Bomba mig gärna med ideer! :-D

Inga kommentarer: