familj

familj

fredag 6 mars 2015

IKEA´s nya trådlösa laddarkollektion...

...måste vara det mest spännande som är på gång på familjemöbel-fronten.
 För er som har missat det, kommer IKEA att i april släppa en möbelkollektion med inbyggda trådlösa laddare.
Alltså, du lägger din telefon på möbeln, inga sladdar att trassla med eller hålla reda på, och telefonen laddas.




I vår familj har vi fyra mobiler och en Ipad. Det är alltid käbbel om vem som hade laddaren sist, och i vilket rum den är.
 Bara tanken på att slippa sladdhelvetena gör mig euforisk.





Nu är kanske inte vårt sovrum riktigt så vitt och rent, utan snarare belamrat med leksaker, vattenglas och sagoböcker, men ändå! Att slippa trassla in en sladd i det är fantastiskt :-D


Och kolla här!!!   Någon mer som lägger telefonen bland maten!


Jag har oftast med mig telefonen i köket. Kopplar upp den mot Spotify så jag kan lyssna på musik när jag lagar mat. Det gör att jag heller inte hör det konstanta "mammamammamamma".  

Blir till att lägga undan lite pengar och införskaffa hela jäkla kollektionen...som trebarnsmamma vill man bara att saker ska vara så praktiska som möjligt, utseendet kommer liksom i andra hand.
 
Fast jag måste säga att IKEA har lyckats med designen också...riktigt snygga grejer!






Inga kommentarer: