familj

familj

onsdag 4 mars 2015

Tagit upp broderiet igen; Nördbroderi

I ett försök att minska stressen i mitt liv har jag tagit upp handarbete.
 Har aldrig varit något stjärna på det, trots att mormor var syslöjdslärare och mamma också är riktigt duktig.
 Jag är för otålig, slarvig...gillar att få klart saker snabbt. Min mormor hade rullat runt i graven om hon hade sett mina baksidor på broderier.

Men, hur som helst bestämde jag mig för att ta upp handarbete igen...närmare bestämt korsstygn.
 Vet inte varför jag gillar just det...enkelheten i det kanske. Räkna, sy, fram och tillbaka.

När jag började gräva i min gamla broderilåda insåg jag att den var urtråkig. Dukar, blomstertavlor, och ett halvfärdigt örngott men monogram. Nope, ville inte göra det.

Googlade och insåg att världen är full av betydligt roligare saker att brodera...som geekbroderi!

Lät äldste sonen välja mönster, skrapade ihop gamla garner och satte igång.

Önskemål: Minecrafttavla

Först blir det en Creeper...




Sedan en Steve...




Sedan tyckte han att det skulle vara en gris...



Och ett får...





Och sedan har jag inte kommit längre...men det är en början. Och lite mer avstressad är jag.

Inga kommentarer: